Tworzenie spisu treści muszą opanować wszyscy użytkownicy pakietów biurowych. Po zapoznaniu się z artykułem będziemy umieli utworzyć w programie LibreOffice Writer automatyczny spis treści (tytuły rozdziałów, podrozdziałów), dowiemy się również jak należy go uaktualniać.
Podczas pracy nad dokumentem tekstowym czasami zaistnieje sytuacja, kiedy musimy wyczyścić elementy formatowania. W artykule wyjaśniono usuwanie formatowania w dokumencie LibreOffice Writer, jak również usuwanie formatowania tekstu przy kopiowaniu ze strony internetowej.
Filtrowanie jest możliwe za pomocą narzędzia wbudowanego w program Calc pakietu LibreOffice. Odpowiada za wyświetlenie w arkuszu kalkulacyjnym interesujących nas wierszy. Jest dobrym uzupełnieniem funkcji sortowanie, warto łączyć filtrowanie i sortowanie w arkuszach kalkulacyjnych.
W programie Calc sortowanie alfabetyczne, sortowanie według daty, sortowanie liczb jest możliwe przy pomocy narzędzia wbudowanego. Sortowanie usprawnia wyszukiwanie interesujących nas informacji. Umożliwia również m.in. szybkie sprawdzenie, czy nie występują duplikaty wierszy.
Zamianę w programie Calc zaczynamy od uruchomienia interesującego nas arkusza kalkulacyjnego. Przygotowany przykład zawiera trzy kolumny Miasto, Dzielnica, Ulica. Komórki w wierszach zawierają miasto Warszawa, jednak dzielnice i ulice dotyczą miasta Lublin. Dlatego będziemy musieli zamienić nazwę miasta Warszawa na Lublin.